Tuesday 20 September 2016

Sekayu Waterfall, Trg

Assalamualaikum

Kalau dah rajin nak update. Hari-hari rasa nak update. Kebetulan aku ngah delete and susun gambar2 dari tab aku tu. So baik aku sharekan terus gambar2  dalam ni selain dapat share sesi berjalan aku ni. Serius aku memang pantang orang ajak berjalan. Laju aje kaki ni. Family aku pun dah bagi aku gelaran kaki jalan. Tak kisah sebab memang aku suka. 

This time aku pergi air terjun sekayu kat Kuala Berang. Ni pun kat terengganu jugak ye. Memang nak jalan area ganu je aku ni sebab of course jimat bajet. Plan ni rancang last minute dan aku ingat tak jadi dah. Tapi bila semua semangat nak pergi jadi plan on! Aku pergi seminggu lepas aku pergi pulau kapas. Muka pun tak hilang lagi menggelupas kesan main pantai. Ni nak pergi main air terjun pulak. Heaven sangat kan sampai umi abah geleng kepala. Tapi main point kitorang nak pergi sana sebab nak jumpa ucu kitorang yang memang duduk kat kuala berang . Masa tu dia dah nak balik jordan dan kitorang tak jumpa2 dia lagi. Maka haruslah kami ke sana sambil liburan gitu loh.

Malam tu dah plan siapa yang nak bawak makanan tu makanan ni. Air gelas pinggan. Semua lah! Lepas mandi mesti lapau kan. Jadi bawak sesiap makanan. Tak payah singgah beli makanan kat mana2. Pukul 9 pagi terus gerak ke sana after pickup anak2 dara yang lain. Pergi sebuah kereta aje senang. Dalam 1 jam perjalanan kami sampai umah ucu untuk pickup dia dan terus pergi sekayu. Memasing dh tak sabar nak berenang.








Aku sebenarnya dah lama tak datang sini. Paling last aku datang sini masa aku sekolah rendah. See dah berapa tahun aku tak jejakkan kaki ke sini since umi abah aku memang tak suka sangat datang tempat-tempat macam ni. Ni pun abah tak bagi aku mandi. Dah sampai sini pastu rasa air sejuk macam ais terus aku lupa janji aku kat abah. Haha. Sorry abah! Abah bebel bila dapat tahu aku mandi. Uhuk. Sekali sekala.

Tapi kan kat sini macam tak terjaga sikit lah. Kalau korang perasan yang view belakang tu dah semak samun meninggi. Pendek kata tak seindah dulu sebab tak terjaga sangat. Sayang betul! Ha lagi satu peringatan kat ladies yang nak pergi sini. Pandai2 lah amik port yg selesa dan selamat sebab kekadang ada jugak mat2 skodeng yang nak intai korang bersukaria. Kitorang panggil abam2 hitam. Haha. So beware!


 


Makan tengahari kat umah ucu sambil sembang2 mengenang kisah dulu dan update story terbaru. Best weh bila dah lama tak jumpa macam ni. Dah macam reunion balik. Sekarang ada yang ngah belajar habis belajar dan yang dah kerja pun ada. Nanti diorang nak kawen pulak. Cepat betul masa!

love

Sekian story dari Hutan Lipur Sekayu. Meh la spend weekend kat sini. Air sejuk bak hang!


No comments:

Post a Comment

Fikir dulu sebelum komen. Moga yang baik-baik untuk semua.